کانال اختصاصی سید احمد دارستانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام کانال اختصاصی سید احمد دارستانی در شبکه اجتماعی تلگرام کانال اختصاصی سید احمد دارستانی در شبکه اجتماعی آپارات

اجتماع سربازان حیدر
ظهر جمعه سوم اردیبهشت
سخنران:حجت الاسلام دارستانی
مکان:تهران-میدان قیام-بلوار قیام-به سمت خیابان 17 شهریور
حسینیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها
***********
کلنا به فداک یا زینب
شب شهادت حضرت زینب سلام الله علیها
سخنران:حجت الاسلام دارستانی
جمعه-سوم اردیبهشت
ساعت 21
تهران-خیابان قزوین"دو راهی قپان"خیابان شهید نعمتی-خیابان شهید مهدوی-فاطمیه تهران
*****************
شام شهادت حضرت زینب سلام الله علیها
شنبه چهارم اردیبهشت
سخنران:حجت الاسلام دارستانی
بعد از نماز مغرب و عشا
تهرانپارس-ضلع جنوبی غربی میدان شاهد-مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها

پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام و المسلمین سید احمد دارستانی
شهادت امام جواد علیه السلام
شهادت امام جواد علیه السلام

http://www.heiatonline.ir/Media/635162625197814145.jpg

قسمت اول

http://www.heiatonline.ir/Media/635472373507271455.jpg

قسمت دوم

http://www.heiatonline.ir/Media/635472373507271455.jpg

مناظره امام جواد درباره رضایت خدا از آن دو ملعون

 

مناظره امام جواد(ع) با یحیی ابن اکثم-رضایت از آن دو ملعون

 

نقل شده است که پس از آنکه مأمون، دخترش ام الفضل را به امام جواد ـ علیه‎السّلام ـ تزویج کرد، در مجلسی که مأمون و امام ـ علیه‎السّلام ـ و یحیی بن أکثم۱ و گروه بسیاری از علماء در آن حضور داشتند.

 

یحیی به امام ـ علیه‎السّلام ـ رو کرد و پرسید، روایت شده است که جبرئیل به حضور پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله ـ رسید و گفت: «یا محمّد! خداوند به شما سلام می‎رساند و می‎فرماید: «من از ابوبکر راضی هستم، از او بپرس که آیا او هم از من راضی است؟

 

نظر شما درباره این حدیث چیست؟

 

امام ـ علیه‎السّلام ـ فرمودند: من منکرفضیلت ابوبکر نیستم، ولی کسی که این خبر را نقل میکند باید خبر دیگری را نیز که پیامبر اسلام در حجَّه الوداع بیان کرد، از نظر دور ندارد. پیامبر ـ صلی‎الله علیه و آله ـ فرمود: «کسانی که بر من دروغ می‎بندند، بسیار شده‌اند و بعد از من بسیار خواهند بود، هر کس به عمد بر من دروغ ببندد، جایگاهش در آتش خواهد بود. پس چون حدیثی از من برای شما نقل شد، آن را به کتاب خدا و سنّت من عرضه کنید، آنچه را که با کتاب خدا و سنت من موافق بود، بگیرید و آنجه را که مخالف کتاب خدا و سنّت من بود، رها کنید»،  این روایت (درباره ابوبکر) با کتاب خدا سازگار نیست، زیرا خداوند فرموده است: «ما انسان را آفریدیم و می‎دانیم در دلش چه چیز می‎گذرد و ما از رگ گردن به او نزدیکتریم.

 

آیا خشنودی و ناخشنودی ابوبکر بر خدا پوشیده بوده است تا آن را از پیامبر بپرسد؟! آیا عقلاً این روایت قابل قبول است؟»

http://www.heiatonline.ir/Media/635162635243607789.jpg

 

 

 

یحیی گفت: روایت شده است که: «ابوبکر و عمر در زمین، مانند جبرئیل و میکائیل در آسمان هستند».

 

حضرت فرمود: «درباره این حدیث نیز باید دقت شود؛ چرا که جبرئیل و میکائیل دو فرشته مقرّب درگاه خداوند هستند و هرگز گناهی از آن دو سر نزده است و لحظه‎ای از دایره اطاعت خدا خارج نشده‎اند، ولی ابوبکر و عمر زمانی مشرک بوده‎اند، و هر چند پس از ظهور اسلام مسلمان شده‎اند، اما اکثر دوران عمرشان را در شرک و بت پرستی سپری کرده‎اند، بنابراین محال است که خدا آن دو را به جبرئیل و میکائیل تشبیه کند.

 

یحیی گفت: «همچنین روایت شده است که: ابوبکر و عمر دو سرور پیران اهل بهشتند». درباره این حدیث چه می‎گویید؟

 

حضرت فرمود: «این روایت نیز محال است که درست باشد، زیرا بهشتیان همگی جوانند و پیری در میان آنان یافت نمی‎شود (تا ابوبکر و عمر سرور آنان باشند!) این روایت را بنی‌امیه، در مقابل حدیثی که از پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله ـ درباره حسن و حسین ـ علیها‌السّلام ـ نقل شده است که «حسن و حسین دو سرور جوانان اهل بهشتند» جعل کرده‎اند.

 

یحیی گفت: «روایت شده است که «عمر بن خطاب چراغ اهل بهشت است».

 

حضرت فرمود: «این نیز محال است؛ زیرا در بهشت، فرشتگان مقرب خدا، آدم، محمد ـ صلی‎الله علیه و آله ـ و همه انبیا و فرستادگان خدا حضور دارند، چطور بهشت با نور اینها روشن نمی‎شود ولی با نور عمر روشن می‎گردد؟!

 

یحیی اظهار داشت: «روایت شده است که عمر هر چه گوید، از جانب مَلَک و فرشته می‎گوید.

 

حضرت فرمود:… ابوبکر، با آنکه از عمر افضل است، بالای منبر می‎گفت: من شیطانی دارم که مرا منحرف می‎کند، هر گاه دیدید از راه راست منحرف شدم، مرا به راه درست باز آورید.

 

یحیی گفت: «روایت شده است که پیامبر فرمود:‌ «اگر من به پیامبری مبعوث نمی‎شدم، حتماً عمر مبعوث می‎شد.

 

امام فرمود: «کتاب خدا (قرآن) از این حدیث راست‎تر است»، خدا در کتابش فرموده است:

 

«به خاطر بیاور هنگامی را که از پیامبران پیمان گرفتیم، و از تو و از نوح…۵ از این آیه صریحاً بر می‎آید که خداوند از پیامبران پیمان گرفته است، در این صورت چگونه ممکن است پیمان خود را تبدیل کند؟

 

هیچ یک از پیامبران به قدر چشم بر هم زدن به خدا شرک نورزیده‎اند، چگونه خدا کسی را به پیامبری مبعوث می‎کند که بیشتر عمر خود را با شرک به خدا سپری کرده است؟! و نیز پیامبر فرمود: «در حالی که آدم بین روح و جسد بود (هنوز آفریده نشده بود) من پیامبر شدم.

 

باز یحیی گفت: روایت شده است که پیامبر فرمود: «هیچگاه وحی از من قطع نشد، مگر آنکه گمان بردم که به خاندان خطّاب (پدر عمر) نازل شده است»، یعنی نبوت از من به آنها منتقل شده است.

 

حضرت فرمود: این نیز محال است، زیرا امکان ندارد که پیامبر در نبوّت خود شک کند، خداوند می‎فرماید: «خداوند از فرشتگان و همچنین از انسانها رسولانی بر می‎گزیند۶ (بنابراین با گزینش الهی، دیگر جای شکی برای پیامبر در باب پیامبری خویش وجود ندارد).

 

یحیی گفت: «روایت شده است که پیامبر ـ صلی‎الله علیه و آله ـ فرمود: «اگر عذاب نازل می‎شد کسی جز عمر از آن نجات نمی‎یافت».

 

حضرت فرمود: این نیز محال است، زیرا خداوند به پیامبر اسلام فرموده است: «و مادام که تو در میان آنان هستی، خداوند آنان را عذاب نمی‎کند و نیز مادام که استغفار می‎کنند، خدا عذابشان نمی‎کند بدین ترتیب تا زمانی که پیامبر در میان مردم است و تا زمانی که مسلمانان استغفار می‎کنند، خداوند آنان را عذاب نمی‎کند.

 


 

۱-یحیی یکی از دانشمندان نامدار زمان مأمون، خلیفه عباسی، بود که شهرت علمی او در رشته های گوناگون علوم آن زمان زبانزد خاص و عام بود. او در علم فقه تبحر فوق العاده ای داشت و با آن که مأمون خود از نظر علمی وزنه بزرگی بود، ولی چنان شیفته مقام علمی یحیی بود که اداره امور مملکت را به عهده او گذاشت و با حفظ سمت، مقام قضا را نیز به وی واگذار کرد. یحیی علاوه بر اینها دیوان محاسبات و رسیدگی به فقرا را نیز عهده دار بود. خلاصه آن که تمام کارهای کشور اسلامی پهناور آن روز زیر نظر او بود و چنان در دربار مأمون تقرب یافته بود که گویی نزدیکتر از او به مأمون کسی نبود. اما متاسفانه یحیی، با آن مقام بزرگ علمی، از شخصیت معنوی برخوردار نبود. او علم را برای رسیدن به مقام و شهرت و به منظور فخر فروشی و برتری جویی فراگرفته بود. هر دانشمندی به دیدار او می رفت، آنقدر از علوم گوناگون از وی سؤال می کرد تا طرف به عجز خود در مقابل وی اقرار کند!

____________________________________________

 ابن الرضا:


مرهم حریف زخم زبان ها نمی شود

اصلا جگر که سوخت مداوا نمی شود

گریه مکن بهانه به دست کسی مده

با گریه هات هیچ مداوا نمی شود

خسته مکن گلوی خودت را برای آب

با آب گفتن تو کسی پا نمی شود

اینقدر پیش چشم کنیزان به خود مپیچ

با دست و پا زدن گره ات وا نمی شود

گیسو مکش به خاک دلی زیر و رو شود

در این اتاق عاطفه پیدا نمی شود

با ور نمی کنم به در نگرفته است صورتت

این جای تنگ و ... این قدو بالا... نمی شود

با ضرب دست و پا زدنت طشت می زنند

جز هلهله  جواب مهیا  نمی شود

با غربتی که هست تو غارت نمی شوی

نیزه به جای جای تنت جا نمی شود

خوبی پشت بامک همین است ای غریب

پای کسی به سینه ی تو وا نمی شود

استاد علی اکبر لطیفیان

 

 

نـــویسـنــده : ســـــــید - گروه فرهنگی
تعداد بازدید این مطلب : نوع مطلب : نوا و نما
لطفاً نظرات خود را از طریق فرم زیر ثبت نمایید
نام ونام خانوادگی : پست الکترونیک :
موضوع نظر : وب سایت :
 
   
.:|:. سید جلال ضیائی پست الکترونیک :
با سلام و خسته نباشید به شما بزرگواران
اگر برای شما مقدور است لطفا سند این مناظره را هم برای بنده ارسال کنید . اگر براتون زخمتی نیست .
با تشکر
.:|:. سمیرا پست الکترونیک :
سلام
روزیکه این فضای مجازی را دیدم گفتم خدا را شکر که مردم دارند تا حدودی قدر حضرت استاد دارستانی رامیدانند و خدا خیر بدهد به عزیزانیکه این سایت را ره اندازی کردند تا بیانات استاد به گوش اهل عالم برسد ولی چرا به روز نیستید من سال گذشته در جلسه شهادت امام جواد بودم ولی بعد از یک سال تازه صوت مراسم بیرون امده-  این همه استاد مجلس سخنرانی رفتند چرا سایت اختصاصی
پاستاد کاری نمیکنه
___________________________________
سلام و عرض ادب
لطف کنید پیام که میدید آدرس هم بزارید
چشم حتما پیگیرهای لازم رو انجام خواهیم داد
ممنون از حضورتون
یا علی مدد
« کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق است به حجت الاسلام سید احمد دارستانی »
[استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است]